Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 16 to 28 of 28

Thread: Stormin'

  1. #16
    Join Date
    Dec 2017
    Posts
    667

    Default

    Hey wasn't making a value judgement - just the energy seems so different

  2. #17
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    14,907

    Default

    Quote Originally Posted by CrowleyHead View Post
    Let's not rose tint the glasses too much. After all, Kano was in this crew so boring rappers have always thrived in London.
    yeah but not the classic line up. i dont recognise anything thats not stormin shark dee hyper armour (mak 10 or marcus but prefereably mak)

  3. #18
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    14,907

    Default

    and it's not rose tinting to say theres literally more variety in that line up than in the entire history of road rap from talking to hardest to 67

  4. #19
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    14,907

    Default

    im not even disappointed dad about it any more i dont care its young people let em get on with it

  5. #20
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    821

    Default

    what's variety when you're shit though, is variety the new pushing things forward or ???

    not saying them man are shit but gassing up guys like stormin sharky major etc by talking about how "quaint" n "novel" (them words will invariably be used) their styles are as a way to put down road rappers/superior grime MCs is a red flag n convo I have no time for

    Stormin was cool, u'll always remember hearing him over amazing mak 10 mixes, maybe just leave it at that?
    snmbsm
    @italkenoughshitonhere

  6. #21
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    14,907

    Default

    stormin and sharky arent quaint and novel tho are they theyre straight ahead. that conversation swirls around people like bruza and especially d double

  7. #22
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    14,907

    Default

    wiley of course gets a lot of that, trim tried to build a whole new career out of that.

    there's no doubt that the further you take something from its original context the more likely audiences are to enjoy it in the 'wrong' way and that that enjoyment is often tinged with patronising attitudes, with classism, racism, fetishisation or with open contempt. it happened with the lionisation of cam'ron and it happened with grime.

    but stormin' was still great and i loved listening to him and a lot of other people did too. he was very good at what he did.
    Last edited by luka; 20-02-2018 at 05:34 PM.

  8. #23
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    821

    Default

    But variety and straight ahead sound kinda diametrically opposed nah

    I agree with you on road rap not having enough characters, fully fledged personalities etc in comparison to grime, but MCs like stormin aren't the guys to hold up as shining examples of that stuff imo

    Shout him regardless though, someone come through with the classic nasty sets pls
    snmbsm
    @italkenoughshitonhere

  9. #24
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    821

    Default



    most remember stormin for shutting this down, different kinda instrumental and he bodies
    snmbsm
    @italkenoughshitonhere

  10. The Following User Says Thank You to trilliam For This Useful Post:


  11. #25
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    14,907

    Default

    meant variety over the crew not embodied in stormin. dee, sharky, stormin' hyper, etc all sound different to one another and approach the thing differently

  12. #26

    Default

    one time for Storm and Esco





    side note: in regards to "In the place" Nasty Jack was always bad,never liked him as a mc

  13. #27
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    North East London
    Posts
    5,707

  14. The Following 2 Users Say Thank You to john eden For This Useful Post:


  15. #28
    Join Date
    Apr 2008
    Posts
    5,765

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •